Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Läs mer om cookies på roswi.se

Hoppa till innehållet

Patagonia vinner "Årets miljömärke" i Gear Of The Year

2017-02-24

Patagonia brinner för miljön - något som de onekligen bevisade under Black Friday 2016 då de valde att donera 100 % av sin försäljning till miljöorganisationer. Igår delades priset "Årets miljömärke" ut i Gear Of The Year, som Patagonia kammade hem.

Sportfack arrangerar årligen "Gear Of The Year", vilket denna gång var den åttonde i ordningen. I "Gear Of The Year" nomineras, röstas och utses produkter och varumärken som sticker ut lite extra på något sätt. Patagonia var nominerad i kategorin "Årets miljömärke", vilket rimmar helt rätt.

– Det är verkligen jätteroligt att vi fick priset då det är ett bevis på att Patagonia går rätt väg och förhoppningsvis kan detta inspirera andra att göra likadant och följa deras vägval, säger Jenni Swadding, säljansvarig för Patagonia.

Patagonia går som bemärkt alltid sin egen väg när det gäller miljö och de brinner för att göra skillnad. Under shoppinghelgen Black Friday förra året bestämde dem sig för att donera 100 % av sin försäljning till miljöorganisationer. Det blev 10 miljoner dollar till miljöarbete världen över.

Idag är Patagonias uppdrag att få fram den bästa produkten, inte orsaka någon onödig skada, inspirera och få fram lösningar på miljökrisen.

– För att vår miljö ska må bättre behöver vi alla hjälpas åt. Skulle fler göra som Patagonia skulle vi tillsammans kunna göra enorm skillnad, avslutar Jenni Swadding.


För mer information, kontakta: 

Jenni Swadding, säljansvarig Patagonia
Roswi AB
Direkt: 070-886 35 83
E-post: jenni.swadding@roswi.se

Sofia Base, Pressansvarig
Roswi AB
Direkt: 070-586 35 77
E-post: sofia.base@roswi.se

Produkten har lagts i kundvagnen